ΝΑ ΜΗΝ ΣΥΓΚΑΛΗΦΘΕΙ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
Τα ξημερώματα της Τετάρτης 01/03 στα Τέμπη σημειώθηκε μετωπική σύγκρουση ανάμεσα σε ένα επιβατικό τρένο με κατεύθυνση από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη και έναν εμπορικό συρμό. Η σύγκρουση αυτή, στοίχισε την ζωή σε 57 άτομα, μεταξύ αυτών φοιτητές, αλλά και εργαζόμενους του ΟΣΕ, ενώ δεκάδες είναι οι τραυματίες και οι αγνοούμενοι.
Οι εργαζόμενοι στις αμαξοστοιχίες μέσω των συνδικαλιστικών τους οργάνων προειδοποιούσαν πολύ καιρό πριν για τα ελλιπή μέτρα προστασίας στις ράγες. Ήδη το 2022 είχαν εκτροχιαστεί 3 αμαξοστοιχίες και τον Φεβρουάριο του 2023 είχαν συμβεί 2 ατυχήματα στις σιδηροδρομικές γραμμές τα οποία οι εργαζόμενοι κατήγγειλαν προειδοποιώντας για επικείμενο ατύχημα. Επιπλέον, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών ανέφερε πως τα απαραίτητα ηλεκτρονικά συστήματα είναι ανύπαρκτα ή δεν λειτουργούν, που σημαίνει ότι όλα λειτουργούν χειροκίνητα, γεγονός που υποδηλώνει πόσο έκθετοι στον κίνδυνο βρίσκονται καθημερινά εργάτες και επιβάτες. Η απάντηση του κράτους στις προειδοποιήσεις των εργαζομένων είναι η υποτίμηση τους και οι απεργίες τους να κρίνονται παράνομες.
Όπως και σε προηγούμενες ανάλογες περιπτώσεις έτσι και σε αυτή την ανθρώπινη τραγωδία η πολιτική διαχείριση του κράτους και υπεύθυνοι αρνούνται να επωμιστούν την πολιτική ευθύνη που τους αναλογεί. Από την ίδια τη στιγμή τη σύγκρουσης της αμαξοστοιχίας ξεκινά μια προσπάθεια συγκάλυψης των πραγματικών αιτιών που στοίχισαν τη ζωή σε τόσους ανθρώπους, τόσο από τα καθεστωτικά ΜΜΕ όσο και από τους κυβερνώντες. Αρχικά απέδιδαν με δηλώσεις όλο το φταίξιμο στον σταθμάρχη ή σε άλλους που κατείχαν χαμηλότερα αξιώματα εντός της υπηρεσίας. Λίγο μετά την σύγκρουση της αμαξοστοιχίας, μετά από εντολή αρμόδιοι μπάζωσαν το σημείο του εγκλήματος στα Τέμπη προκειμένου να μην έρθουν στην επιφάνεια στοιχεία που θα εξιχνίαζαν την υπόθεση. Τέλος, απέφυγαν να καλέσουν σημαντικούς μάρτυρες στις εξεταστικές επιτροπές.
Με την επιμονή των συγγενών των θυμάτων έρχονται στο προσκήνιο αποκαλύψεις και στοιχεία που κράτος και κεφάλαιο προσπάθησαν να εξαφανίσουν. Τέτοια στοιχεία είναι η διαγραφή βίντεο αποδεικτικών στοιχείων από εκείνο το βράδυ, η αποκάλυψη ότι η αμαξοστοιχία κουβαλούσε φορτίο με εύφλεκτο υλικό γι’ αυτό και εξερράγη κατά την σύγκρουση.
Είναι εμφανές ότι υπήρχε χρόνια αδιαφορία του κράτους για χρηματοδότηση και συντήρηση της υπηρεσίας μεταφορών του ΟΣΕ. Η κατάσταση της εταιρίας μεταφορών χειροτέρεψε ακόμη περισσότερο με την ιδιωτικοποίηση της το 2017 επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρία εκτελούσε μεταφορές με αμαξοστοιχίες που προωθούσε ως υπερσύγχρονες, ενώ είχαν αποσυρθεί από την Ελβετία γιατί κρίθηκαν ακατάλληλες. Με το ξεπούλημα μεγάλου μέρους της εταιρίας στο Ιταλικό κεφάλαιο, το επίκεντρο γίνεται φυσικά η κερδοφορία της εταιρίας, και όχι η επένδυση στην ασφάλεια των μεταφορών.
Το κράτος απαξιώνει τις δημόσιες παροχές με την διαρκή υποτίμηση τους, έως ότου επιτρέψει την είσοδο του ιδιωτικού κεφαλαίου ως «απαραίτητου» για την διάσωση τους, αφού πλέον αυτές υπολειτουργούν. Αυτά μέσα σε ένα πλαίσιο ενός ευρύτερου κύματος ιδιωτικοποιήσεων που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια από τις πολιτικές των κυβερνήσεων. Η χρόνια υποχρηματοδότηση της υπηρεσίας μεταφορών και η μετέπειτα ιδιωτικοποίηση της έρχεται σε πλήρη ευθυγράμμιση με ότι συμβαίνει και σήμερα με τον κατακερματισμό του Εθνικού Συστήματος Υγείας, με την εισβολή κεφαλαίου στην παιδεία, στο ρεύμα, στο νερό.
Με την διαρκή αδιαφορία και απαξίωση των κοινωνικών αγαθών φαίνεται ξεκάθαρα πόσο μικρή αξία έχουν οι ζωές μας μπροστά στα κέρδη του κεφαλαίου.
Δίνεται τα τελευταία 2 χρόνια ένας αγώνας από τους συγγενείς των θυμάτων των Τεμπών τόσο ενώπιον των δικαστηρίων, αλλά και στο δρόμο με συνεχή καλέσματα για πανελλαδικές κινητοποιήσεις. Από πλευράς μας, απέναντι τόσο στη πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων αλλά και της υποβάθμισης βασικών κοινωνικών αγαθών οφείλουμε να υψώσουμε αναχώματα αντίστασης. Να σταθούμε στο πλευρό των οικογενειών των θυμάτων και να συλλογικοποιήσουμε τον αγώνα μας ενάντια στην συγκάλυψη του κρατικού-καπιταλιστικού εγκλήματος των Τεμπών με μαζικές κινητοποιήσεις στον δρόμο, μαζικές γενικές συνελεύσεις, καταλήψεις.
ΑΣΦΑΛΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ/ΕΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
ΚΑΜΙΑ ΣΥΓΚΑΛΥΨΗ
ΟΙ ΖΩΕΣ ΜΑΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΟΥΣ
ΟΛΟΙ/ΟΛΕΣ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ-ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ- ΔΙΑΔΗΛΩΣΕΙΣ